Zo houd je het vol om te blijven sporten!

tips sporten, sporten volhouden, zo is sporten leuk, waarom sporten, groepslessen, sporten, workout, trainen, voordelen sporten, health, fit, fitness, training, blog, healthblog, lifestyleblog, fitblog, fitmagazine, la fit, lafit

Voor de sporty’s onder ons is het ondenkbaar, maar voor veel mensen is het moeilijk om het sporten vol te houden. En nu het zomer is wordt het vaak nog lastiger om het sportritme vast te houden. Hoog tijd dus voor 4 fijne tips die ervoor zorgen dat het makkelijker wordt om te blijven sporten!

Zo houdt je het wel vol!

1. Doe iets wat je leuk vindt
Het klink logisch maar voor de een betekend dat bootcampen en voor de ander een pilates class. Zoek dus naar de workout die JIJ leuk vindt. En met de enorme variatie binnen fitness, outdoor en groepslessen van tegenwoordig is er echt voor iedereen iets. Ga uit je comfortzone en volg die ene les bij jou op de club die je nog helemaal niet kent. Misschien ontdek je juist iets wat je altijd al hebt gemist!

2. Zorg voor regelmaat
Sport op vaste dagen. En dat lukt heel goed met -juist- groepslessen of small group trainingen! Doordat deze op vaste tijden gegeven worden kun je het sporten inbouwen in jouw ritme en levensstijl. Werk je flexibel en lukt het niet om op vaste dagen te sporten? Deel dan een week van te voren je “sportrooster” in en block de workouts in je agenda. Werkt gegarandeerd!

3. Zorg voor afwisseling in je training
Als je voor voldoende afwisseling zorgt, dan voorkom je dat je trainingen saai en eentonig worden. Combineer groepslessen met freeweights en cardiotraining en/of laat je fitnessroutine elke 3 maanden updaten door een instructeur.

4. Stel doelen en tussendoelen
Als je naar een doel toe werkt ben je gemotiveerder en is het makkelijker om het sporten vast te houden. Staar je echter niet blind op die 10 kilo die je kwijt wilt, of die 120 kg die je wilt wegduwen in een legpress, maar werk met tussendoelen. Dus ga eerst voor 2 kilo die je kwijt wilt en werk zo naar de 10. Hetzelfde geldt voor de 120 kg legpress: werk in stappen naar de 120 kg. Zo is het veel realistischer en leuker om te blijven trainen!

La Fit op Instagram
La Fit op Facebook

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *