Afvallen en aankomen: 4x feit of fabel?

afvallen, aankomen, blog, artikel, health, healthy, fit, healthy lifestyle, fitmagazine, healthmagazine, la fit, lafit, groepslessen, groupfitness, sporten, workout
Als je een platte buik wilt, moet je vooral buikspieroefeningen doen, toch? Fout! Wat moet je dan wel doen? En hoe zit het met eten na acht uur ’s avonds? Kom je daar extra van aan? Lees er alles over in dit artikel!

Feit of fabel?

Als je na acht uur ’s avonds eet, kom je aan: Fabel
Wel of niet aankomen heeft te maken met de hoeveelheid calorieën die je verdeeld over de hele dag binnenkrijgt en hoeveel je per dag beweegt. Als je een gezonde hoeveelheid calorieën binnenkrijgt, maakt het niet uit of je die nou om drie uur ’s middags of om acht uur ’s avonds naar binnen werkt. Wát je naar binnen werkt heeft daar wel invloed op natuurlijk 😉

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag: Feit
Door goed te ontbijten wordt de stofwisseling meteen aan het werk gezet en dat heeft effect op de hele dag. Plus: zonder ontbijt vaak rond een uur of elf in de verleiding om een (ongezonde) snack te nemen en vaak hou je de hele dag een hongergevoel.

Cardiotraining kun je beter ná dan vóór de krachttraining doen: Feit
Aan het begin van een training ben je vooral glycogeen aan het verbranden. Dit is een explosieve en snelle brandstof die je het beste kunt gebruiken bij krachttraining. Pas als dit glycogeen opgebrand is, gaat je lichaam vet verbranden en dat doe je door cardiotraining (hardlopen, fietsen, crosstrainer, roeien).

Je wilt een platte buik en slanke benen, dan moet je vooral been- en buikspieroefeningen: Fabel
Jammer joh, maar plaatselijk afvallen is onmogelijk. Vet verbranden is een lichamelijk proces dat all over the place gebeurd. Het is afhankelijk van de hoeveelheid calorieën die je per dag binnenkrijgt en ook weer verbruikt. Helaas kun je niet zeggen: oké, lijf, verbruik eerst mijn buikvet en dan de rest. En vet verbranden doe je dus vooral met cardiotraining. Een half uur hardlopen (met een hartslag tussen de 60-70% van je maximale hartslag) heeft dan ook meer effect dan honderd crunches als je een platte buik wilt. Het beste is het natuurlijk om het allebei te doen omdat je met gerichte oefeningen wel sterkere spieren krijgt en je lichaam dan strakker wordt Gelukkig is er voor ons een heel scala aan groepslessen waarmee je dit kan bereiken 🙂 

Follow on Instagram
Like op Facebook!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *